تولید محتوا

تولید محتوا یا بازاریابی محتوا که امروز بیشتر از قبل با سئو توام شده و عضو جدایی ناپذیری از آن شده تولید محتوای صوتی ، ویدئویی ، تصویری و متنی با کیفیت و با اصول و قواعد هر نوع محتوا لازمه مفید بودن محتواست !

البته تولید محتوای متنی در سئو نقش عمده تری دارد ، محتوای متنی و رعایت اصول قوانین تگارش و کمی خلاقیت می تواند متن شما و البته رتبه و نتایج بهتری را برای شما در گوگل رقم بزند ، البته شما برای گوگل مطلب نمی نویسید و برای کاربر مطالب خودتون رو بیان می کنید ، برای تولید محتوای بهتر باید مثل یک روزنامه نگار یا یک نویسنده فکر کنید و عمل کنید . به روزنامه ها یا اخباری که خوندین فک کنین ! کمی به چینش کلمات دقت کنید ویژگی های زیر رو توش می بینید :

تولید محتوا قلب تپنده سئو
تولید محتوا قلب تپنده سئو

آموزش تولید محتوای خوب و بهینه

  • کمی فاصله با محور موضوع اصلی
  • کمی دورغ
  • استفاده از کلمات جذاب
  • بزرگنمایی و اغراق
  • با کلمات بازی کنید
  • ذهن خلاق داشته باشید

قدرت کلمات جذاب :

رای اینکه محتوای شما محتوای خوبی باشه باید کاربر رو جذب کنه برای این کار از کلماتی استفاده کنید که بیشتر تو چشم هستن البته بنظرم اسم بردن این کلمات اشتباهه چون تو هر کسب و کار و هر محتوایی این کلمات متفاوت اند با کمی جستجو و سرچ میتونین این کلمات رو تو صنف کاری خودتون پیدا کنید .

دروغ بگویید !

لازم نیست مطلبی که می نویسید حقیقت محض باشد کمی دروغ به نوشته ی رنگ و لعاب می دهد و این موضوع در تبلیغات و اخباری که می شنوید کاملا مشهود است ، نه اینکه محتوایی که می نویسید دروغ باشد یا با حقیقت مخالف باشد منظور این است که کمی تملق کنید .

اغراق در موضوعات و عناوین

کمی چرب زبانی کنید ، زبان نرم به هرچیزی نفوذ می کند حتی به گوگل ! این واقعیتی است که امروز همه ی ما با آن آشناییم و با فروشندگانی که تملق میکنند برخورد داشته ایم و از آنها حداقل یکبار خرید کرده ایم در تولید محتوا هم همینطور است شما باید یاد بگیرید با اغراق سخن بگویید و بنویسید و از قدرت کلمات استفاده کنید .

تمام مواردی که گفته شد مربوط به اصول نگارش در تولید محتواست پس بهتر است روی نگارش خود کار کنید .

همچنین می توانید دوره آموزش نگارش ما را ببینید .

آموزش تولید محتوای سئو شده

از خط میخی تا تولید محتوا !

همونطور که میدونید باعث همه ی پیشرفت های ما خط و نوشتن بوده و هست ولی با شکل و شمایل پیشرفته تر پس برای موفق شدن باید نوشتن رو خوب یاد بگیرید .

خب تا الان درباره نحوه نوشتن محتوای خوب حرف زدیم الان می خوایم کمی کامل تر صحبت کنیم درباره محتوای سئو شده حرف بزنیم (سعی ما در این مقاله برقراری ارتباط بهتر با شما درک کردن شماست و برای همین از کلمات به اصطلاح خودمونی تری استفاده شده و مثال های زده شده مثال های روتین هستند) :

 

به محتوای خود اعتبار ببخشید

اول اینکه کپی نکنید !

بیشتر توضیح ندادم دربارش چون نیازی نبود .

فک کنید میخواید یک محصولی بخرید و اصلا درباره محصولی که میخواید بخرید اطلاعاتی ندارید !! اولین قدمی که هر آدمی میکنه پرسو جو از بقیه ست حالا با بزرگتر شدن اینترنت می تونید با سرچ در نظرات بقیه به نتایج دلخواهتون برسید . خب گوگل هم دقیقا همین کار رو انجام میده به دو روش : لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی

لینک سازی داخلی :

گوگل از شما می خواهد که محتوا های برتر خودتون رو براش مشخص کنید دقیقا مثل اینکه شما محصولی برای فروش داشته باشید و خریدار از شما بخواد که محصولی که بهتر هست رو معرفی کنید ، در واقع گوگل سعی میکنه شبیه ما آدم ها رفتار کنه پس مطالبتون رو برای کاربرانتون بنویسید پس در نوشته هاتون وقتی به موضوعی برخوردین که با موضوع دیگه ای از مطالب دیگه تون مرتبط بود حتما و صراحت بیان کنید و بهش لینک بدید .

لینک سازی خارجی :

قضیه لینک سازی خارجی هم مثل لینک سازی داخلی هست با تفاوت اینکه در سایت های مرتبط دیگه ای به شما لینک داده بشه ، حالا این لینک ها میتونه بصورت فالو یا نوفالو باشه که هردو مهم هستن و البته این موضوع جدا از تولید محتوا نیست و ارزش حرف های شما رو تعیین میکنه .

افزایش اعتبار سایت

دومین اتوریتی :

Domain Authority یا به اختصار DA مقیاسی نسبتا جدید برای تعیین اعبتار دومین شماست که به پارامتر های متعددی وابسته است که در مطلبی جداگانه بیان خواهیم کرد .

پیج اتوریتی :

Page Authority این مقیاس برای ارزش گذاری بر روی صفحات شماست.

چند اشتباه مرگبار در استفاده از کلمات کلیدی

چند نکنه درباره کلمه کلیدی :

از تکرار زیاد خودداری کنید .

از کلمات مترادف استفاده کنید .

چگالی مناسب کلمه کلیدی را در نظر داشته باشید .

در استفاده از کلمات زیرک باشید (-;

محتوا پادشاه است
محتوا پادشاه است

در این مقاله سعی کردیم بیشتر درباره ی تولید محتوا صحبت کنیم و موضوعات پیرامون اون رو براتون گفتیم راجب سئو بعد بهتر و دقیقا تر صحبت خواهیم کرد .

و اما در انتها …

محتوا پادشاه است

و همین را بس

تولید محتواتون رو به ایده پردازش بسپارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.